Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 2 (Ryszki)
(1)
Autor
Lacey Robert (1944- )
(1)
Sobaś-Mikołajczyk Pola
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Agencje modelek
(1)
Ford Models
(1)
Ford, Eileen (1922-2014)
(1)
Moda
(1)
Modelki i modele
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Agencja modelek Eileen Ford / Robert Lacey ; przełożyła Pola Sobaś-Mikołajczyk. - Warszawa : Marginesy, 2016. - 381, [3] strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Królowa świata mody. Epicka historia niezwykłej kobiety. Eileen Ford to ikona naszych czasów – stworzyła nowoczesną agencję modelek i wyniosła ten zawód na wyższy poziom. Jej ambicja zmieniła modeling w jedną z najbardziej ekskluzywnych i pożądanych profesji, a ze swoich modelek uczyniła supergwiazdy zarabiające miliony dolarów. Dziewczyny mówiły na nią Matka chrzestna – dbała o nie i chroniła, ale potrafiła być surowa i wymagająca. Oto portret bezkompromisowej kobiety we wszystkich jej odcieniach – od wspaniałomyślności aż po tyranię. Eileen była szczera do bólu, a kiedy broniła swoich wyśrubowanych standardów, nigdy się nie wahała, także gdy mogła kogoś urazić. Nie bała się konfliktów z Coco Chanel albo Dianą Vreeland. Ale słynęła też ze świetnego oka do talentów i oddania, z jakim traktowała swoich klientów. Czerpiąc z materiałów z pierwszej ręki, Lacey rysuje fascynującą sylwetkę Eileen Ford –pełną emocji opowieść o jej niezwykłym życiu, a także przedstawia czasy, kiedy moda i uroda stały się wielkim biznesem. Rozmawia z plejadą nietuzinkowych ludzi: z Rene Russo, Carmen Dell’Orefice czy Cheryl Tiegs, a także z byłym protegowanym Eileen, Johnem Casablancasem, z którym prowadziła osławioną „wojnę modelek”. Książka Laceya jest próbą przyjrzenia się branży mody nie tylko jako „targowisku próżności”, ale jako obszarowi praktyk społecznych, które mówią bardzo wiele o tym, kim jesteśmy i kim chcemy być. Źródło: lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej