Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(127)
Forma i typ
Gry i zabawki
(110)
Książki
(17)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia (Sobieskiego)
(1)
Filia nr 2 (Ryszki)
(50)
Filia nr 3 (Kasprowicza)
(1)
Filia nr 4 (pl.Waryńskiego)
(1)
Filia nr 5 (pl.Mickiewicza)
(4)
Filia nr 6 (Hankego)
(1)
Filia nr 9 (Prusa)
(1)
Filia nr 14 (Opolska)
(1)
Filia nr 18 (Gwarecka)
(4)
Filia nr 19 (Kilińskiego)
(6)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(7)
Żabicka Monika
(7)
Kożyczkowska Magda
(6)
Walker-Harding Phil
(5)
Baranowski Marek
(4)
Sobel Beth
(4)
Szewczyk Michał
(4)
Bauza Antoine
(3)
Chiacchiera Martino
(3)
Coimbra Miguel
(3)
Dobrowolski Patryk
(3)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Ambrzykowski Michał
(2)
Badie Ramy
(2)
Bajor Remigiusz
(2)
Bertin Cyrille
(2)
Bosley Andrew
(2)
Byliniak Maciej (1981- )
(2)
Chvátil Vlaada
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Dennen Paul
(2)
Dutrait Vincent
(2)
Détraz Pauline
(2)
Gralak Łukasz
(2)
Green Dan (1975- )
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kalota Rafał
(2)
Kiesling Michael
(2)
Konieczka Corey
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Kucerovsky Tomas
(2)
Leacock Matt
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Majchrowski Mariusz
(2)
Małecki Łukasz
(2)
Moon Alan R
(2)
Murmak Filip
(2)
Quilliams Chris
(2)
Rejchtman Grzegorz
(2)
Rosenberg Uwe (1970- )
(2)
Russ Kevin
(2)
Shephard David
(2)
Skowron Martyna
(2)
Sokołowski Piotr
(2)
Tallec Olivier (1970- )
(2)
Trzewiczek Ignacy
(2)
Vogt Rolf
(2)
Warsch Wolfgang
(2)
Wilson James A
(2)
Wrede Klaus-Jürgen (1963- )
(2)
Adamescu Adrian
(1)
Andrews Daryl
(1)
André Marc
(1)
Antoniak Marek
(1)
Aucomte Jonathan
(1)
Aznar Gwenaëlle
(1)
Beauvais Clémentine (1989- )
(1)
Bielski Mateusz
(1)
Bingham Jane
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bohne Gjermund Morkved
(1)
Bonnessée Régis
(1)
Brueh Luis
(1)
Burchland Ray
(1)
Campardou Clémentine
(1)
Canga C. B
(1)
Cappel Joshua
(1)
Cardouat Marie
(1)
Castano Eugeni
(1)
Cathala Bruno (1963- )
(1)
Chalmel Maud
(1)
Chevallier Charles
(1)
Chojnowski Ryszard
(1)
Chrzanowska Agnieszka
(1)
Clément Élodie
(1)
Collette Xavier
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Delval Julien
(1)
Devine Danny
(1)
Diochon Alex
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Dunstan Matthew (1987- )
(1)
Dziarmaga Agnieszka
(1)
Eberle Bill
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Escoffier Laurent
(1)
Ferrin Kyle
(1)
Finn Steve
(1)
Flynn Randy
(1)
Fosh Kristian
(1)
Fossard Christophe
(1)
Franck David
(1)
French Nate
(1)
Freudenreich Oliver
(1)
Fructus Nicolas
(1)
Fryxelius Issac
(1)
Fryxelius Jacob
(1)
Gallo Ana
(1)
Gandzel Mariusz (1980- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(109)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(123)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(127)
Odbiorca
Dzieci
(15)
9-13 lat
(9)
6-8 lat
(6)
0-5 lat
(5)
Dziecko autystyczne
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Eksperymenty
(3)
Dzieci
(2)
Zwierzęta
(2)
Alpinizm
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Chemia (przedmiot szkolny)
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Escape rooms
(1)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(1)
Gumball (postać fikcyjna)
(1)
Historia alternatywna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Mnemotechnika
(1)
Muzeum Narodowe (Kraków)
(1)
Pamięć
(1)
Przestępcy
(1)
Quizy
(1)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(1)
Trening pamięci
(1)
Zabawki
(1)
Zamki i pałace
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: dzieło
Amazing World of Gumball (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Amazonka (rzeka)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Powieść
(23753)
Powieść obyczajowa
(7683)
Kryminał
(4271)
Opowiadania i nowele
(4064)
Opracowanie
(3768)
Gry i zabawy umysłowe
(127)
Biografia
(2965)
Thriller
(2442)
Romans
(2275)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(2244)
Powieść przygodowa
(2044)
Pamiętniki i wspomnienia
(2038)
Fantastyka
(1851)
Publicystyka
(1531)
Powieść historyczna
(1520)
Fantasy
(1386)
Encyklopedia
(1247)
Wiersze
(1148)
Literatura dziec. polska
(1144)
Saga rodzinna
(1127)
Poradnik
(965)
Komiks
(886)
Antologia
(777)
Podręczniki akademickie
(761)
Wydawnictwa popularne
(677)
Reportaż
(675)
Książka obrazkowa
(674)
Poezja polska
(594)
Wydawnictwa dla młodzieży
(557)
Przewodnik turystyczny
(553)
Powieść biograficzna
(552)
Romans historyczny
(543)
Literatura dziecięca
(515)
Lektura z opracowaniem
(505)
Manga
(473)
Muzyka rozrywkowa
(464)
Literatura polska
(456)
Publikacje dla dzieci
(456)
Powieść psychologiczna
(451)
Powieść francuska
(408)
Opowiadanie polskie
(407)
Podręczniki
(379)
Bajki i baśnie
(369)
Publikacja bogato ilustrowana
(369)
Science fiction
(369)
Pieśń i piosenka
(367)
Horror
(353)
Literatura młodzież. polska
(337)
Relacja z podróży
(297)
Literatura
(294)
Powieść niemiecka
(293)
Powieść podróżnicza
(276)
Wywiad dziennikarski
(274)
Album
(261)
Opowiadania i nowele przygodowe
(259)
Dramat (gatunek literacki)
(252)
Literatura dziec. angielska
(252)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(240)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(239)
Publicystyka polska
(208)
Dramat polski
(206)
Literatura dziec. amerykańska
(201)
Legendy i podania
(198)
Bibliografia
(196)
Komedia
(196)
Esej
(178)
Epos
(174)
Słownik języka polskiego
(173)
Podręcznik
(172)
Literatura młodzież. angielska
(166)
Literatura młodzież. amerykańska
(163)
Tragedia
(161)
Szkic literacki
(155)
Literatura dziec. niemiecka
(150)
Adaptacja literacka
(142)
Powieść rosyjska
(133)
Słownik biograficzny
(130)
Książka kucharska
(128)
Rock
(127)
Słownik
(123)
Listy
(120)
Powieść kanadyjska
(113)
Powieść angielska
(110)
Literatura dziec. francuska
(109)
Powieść hiszpańska
(109)
Atlas
(106)
Powieść australijska
(105)
Powieść erotyczna
(105)
Satyra
(104)
Albumy fotograficzne
(103)
Gry planszowe
(99)
Monografia
(98)
Wywiad-rzeka
(94)
Księga pamiątkowa
(93)
Dystopia
(91)
Kalendarium
(87)
Felieton
(86)
Opowiadanie amerykańskie
(85)
Malarstwo (sztuka)
(84)
Analiza i interpretacja
(82)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(113)
Edukacja i pedagogika
(4)
Biologia
(2)
Chemia
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
127 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
Zawartość: 39 znaczników Kamieni Nieskończoności, 90 kart, 5 znaczników T.A.R.C.Z.Y., 4 płytki miejsc, 1 płytka Rękawicy Nieskończoności, 1 płytka Avengers, instrukcja.
Czas gry: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Stań na czele drużyny bohaterów i złoczyńców z uniwersum Marvela i znajdź rozsiane po różnych zakątkach wszechświata Kamienie Nieskończoności. Użyj ich mocy, aby powiększyć swoją drużynę, zdobyć punkty nieskończoności i przejąć kontrolę nad kluczowymi miejscami. A gdy będziesz gotowy, sięgnij po Rękawicę Nieskończoności i powstrzymaj Thanosa raz na zawsze. Splendor Marvel to nowa wersja popularnej gry familijnej i ekonomicznej osadzona w znanym z komiksów i filmów uniwersum Marvela. Aby wygrać, uczestnicy będą musieli uważnie dobierać znaczniki, które pozwolą im na rekrutowanie kolejnych postaci do drużyny. Te z kolei pozwolą na pozyskiwanie kolejnych, jeszcze potężniejszych bohaterów oraz przejmowanie kontroli nad miejscami. Kto pierwszy zbierze odpowiednią kombinację bohaterów i punktów, wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 4 planszetki, 1 tor, 40 kart, 28 znaczników (4 tekturowe, 24 plastikowe), 90 kostek (18x5 kolorów), 1 sakiewka, instrukcja.
Czas gry: 30-45 min.
Wiek graczy: 13+.
Ilość graczy: 1-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Wybierz odpowiednie kostki i ułóż z nich witraż, który zapewni najwięcej punktów zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 115 kart talii głównej, 6 dużych kart przywódców drużyn, 15 dużych kart potworów, 6 kart pomocy, 2 kości k6, instrukcja.
Czas gry: 30-60 min.
Wiek graczy: 10+.
Ilość graczy: 2-6.
Wysokość kaucji: 100 zł.
Zbierzcie drużynę bohaterów i wyruszcie na niesamowitą przygodę przepełnioną prawdziwą jatką! Niech zdrada, groźne potwory i humor znany z Odjechanych jednorożców zagoszczą na Waszym stole! Podczas rozgrywek w To ja go tnę! będziecie mieli okazję pokonywać groźnych przeciwników i sabotować plany swoich wrogów. Aby osiągnąć cel, będziecie wyposażać herosów w przedmioty, ujarzmiać magiczne potęgi i korzystać z modyfikatorów rzutów, by skutecznie przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. Zwycięży gracz, który jako pierwszy upoluje 3 potwory lub zbierze drużynę składającą się z 6 różnych klas. Źródło: rebel.pl
Gra planszowa
W koszyku
Zaklinacze cienia / [Ramy Badie] - Gdańsk : Rebel, 2023. - 1 pudełko ; 26x21x6 cm.
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
Zawartość: 7 sześciokątnych kafelków, 4 dwustronne planszetki graczy, 10 kart tali przeciwzaklęć, 10 kart talii towarzyszy, 52 karty talii głównej, arkusz z opisami kafelków, 13 żetonów zasobów, 5 kości zasobów, 4 pionki zaklinaczy, 4 karty pomocy, instrukcja.
Czas gry: 30-60 min.
Wiek graczy: 12+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Wkrocz do magicznego świata mrocznych mocy i stań do walki z przeciwnikami w tej strategicznej grze twórców Odjechanych Jednorożców i To ja go tnę! Podczas rozgrywki w Zaklinaczy cienia będziesz pozyskiwać zasoby i poznawać nowe zaklęcia. Przywołasz też towarzysza i w końcu wyzwolisz swoją ciemną stronę. A wszystko po to, by wyeliminować wrogów i pozostać jedynym – a więc obiektywnie najlepszym – zaklinaczem! Źródło: rebel.pl
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - [Gdańsk] : Rebel, [2021]. - 1 pudełko ; 30x30x8 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
Zawartość: 7 plansz, 148 kart, 126 żetonów (78 monet, 48 pozostałych), 1 notes, 4 arkusze, instrukcja.
Czas gry: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Ilość graczy: 3-7.
Wysokość kaucji: 250 zł.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata - architekci / Antoine Bauza ; ilustracje Etienne Hebinger. - Gdańsk : Rebel, copyright 2021. - 1 pudełko ; 30x23x9 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
Zawartość: 235 kart (56x82 mm), 7 pięcioczęściowych cudów, 7 stojaczków na karty, 8 pojemników na komponenty, 15 żetonów postępu, 6 znaczników konfliktów, 28 żetonów zwycięstwa, znacznik Kota wraz z podstawką, instrukcja: 6 stron.
Czas gry: 25 min.
Wiek graczy: 8+.
Ilość graczy: 2-7.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Wciel się w jednego z największych architektów w dziejach i pozostaw ślad na kartach historii, wznosząc cud, który przyćmi dokonania innych! Mądrze wybieraj sojuszników, inwestuj i obserwuj z dumą, jak Twoja budowla nabiera kształtów. Architekci 7 cudów świata to dynamiczna gra rodzinna, doskonała na początek przygody z planszówkami! Podczas rozgrywki staramy się wznieść własną budowlę, jak najlepiej wykorzystując efekty dostępnych kart. W swojej turze wybierasz 1 z 3 kart, na których znajdziesz różne postacie pomocne w zdobywaniu surowców do budowy cudów, dokonywaniu odkryć naukowych oraz toczeniu bitew z sąsiadami. Źródło: rebel.pl
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 4 planszetki, 28 płytek, 98 drewnianych znaczników (28 zielonych, 26 żółtych, 24 różowe, 20 niebieskich), 17 żetonów (9 tekturowych, 8 drewnianych), 46 kart, 2 figurki, 1 kość, instrukcja.
Czas gry: 45 min.
Wiek graczy: 8+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Dawno dawno temu, na japońskim cesarskim dworze… Po długiej serii sporów, relacje dyplomatyczne pomiędzy Japonią a Chinami w końcu się poprawiły. Aby odpowiednio uczcić tę zgodę chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę, dużego misia pandę, symbol pokoju. Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego. Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po poru monsunowe. Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa… Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa i karmienie pandy wygra grę. Takenoko jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Tematyka poruszona w grze oraz pierwszorzędne wykonanie elementów sprawiają, że obcowanie z tą pozycją jest niezwykle miłe i przyjazne da oka. W grę można grać już z dziećmi w wieku 8 lat, ale z doświadczenia wiemy, że przy pomocy rodziców świetnie radzą sobie z nią także 6 latki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest kompendium wiedzy na temat życia codziennego w zamkach budowanych na przestrzeni wieków, a dodatkowo jest książką pełną niezwykłych zagadek. Duże i szczegółowe ilustracje ukazują zabudowania oraz ich mieszkańców w czasie zajęć charakterystycznych dla opisywanej epoki. Sceny z zamkowego życia są jednocześnie pasjonującą łamigłówką. Źródło: lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 71/72(02.053.2) (1 egz.)
Filia nr 5 (pl.Mickiewicza)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71/72(02.053.2) (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble - Spot it! / Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory Company. - [Gdańsk] : Rebel, copyright 2021. - 1 okrągłe pudełko ; 10x5 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
W metalowym, żółto-fioletowym pudełku: 55 kart, instrukcja.
Czas gry: 15 min.
Wiek graczy: 6+.
Ilość graczy: 2-8.
Wysokość kaucji: 50 zł.
W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami jednym i tylko jednym symbolem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Smoczy kryształ / Hubert Bobrowski ; ilustracje Maria Murawska. - Warszawa : Edgard, 2022. - 1 pudełko ; 27x27x6 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Edgard
Symbol UKD: 794
Zawartość: 1 plansza ; 30 kart potworów (na odwrocie zielony smok) ; 12 kart artefaktu (pomarańczowy smok) ; 13 kart przygody (smok niebieski) ; 4 paski zdolności graczy ; 12 żetonów z kamieniami szlachetnymi ; 4 żetony z punktami zdolności ; 4 postacie na podstawkach ; 2 kostki do gry ; instrukcja.
Czas gry: 30-60 min.
Wiek graczy: 7+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 50 zł.
Smoczy kryształ to rodzinna gra fantasy, w której mityczny smok Drakoniusz pilnie strzeże magicznego kryształu, zapewniającego dobrobyt i szczęście w krainie tego, kto go zdobędzie. Władcy czterech królestw wysyłają po kryształ swych najwaleczniejszych poddanych. Celem gry jest dotarcie do krainy smoka znajdującej się w prawym górnym rogu planszy. Wygrywa ten, kto pierwszy trafi do jaskini smoka oraz spełni wszystkie jego warunki. Źródło: rebel.pl
Gra planszowa
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Rebel
Symbol UKD: 794
Zawartość: 1 plansza do gry, 1 tor kryształów, 1 znacznik rundy, 1 znacznik pory roku, 4 plansze graczy, 8 żetonów biblioteki, 16 znaczników czarnoksiężników, 20 kości pór roku, 40 zaawansowanych kart mocy, 60 podstawowych kart mocy, 64 żetony energii, instrukcja: 16 stron.
Czas gry: 60 min.
Wiek graczy: 14+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit. Wejdź do gry, czarodzieju i spróbuj swoich sił w Porach roku, strategicznej grze opartej o rzuty kośćmi i budowanie własnej talii. Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu! Źródło: rebel.pl
Książka
W koszyku
Temat
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: K.E. Liber
Symbol UKD: 793.7
Jeśli lubisz quizy, na pewno spodoba ci się niniejsza książka. Znajdziesz w niej tysiące pytań i odpowiedzi dotyczących dziesięciu różnych pól tematycznych, od muzyki do geografii, od nauki do sportu. Książka została podzielona na pięć kolejnych poziomów trudności. Poziom pierwszy jest idealny dla dzieci, a piąty zaskoczy nawet najtęższe głowy. Możesz się bawić samemu, we dwójkę, w większej grupie, a nawet zorganizować zawody dla całej rodziny. Źródło: lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (pl.Mickiewicza)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ślimaki to mięczaki / Eugeni Castano ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - [Warszawa] : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 pudełko ; 20x20x6 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Zawartość: 1 plansza, 6 znaczników graczy, 6 ślimaków, 40 żetonów śmieci, 4 kostki, instrukcja.
Czas gry: 20 min.
Wiek graczy: 5-105.
Ilość graczy: 2-6.
Wysokość kaucji: 50 zł.
Takiego wyścigu jeszcze nie było! Wygra najwolniejszy ślimak! Podczas gry nie znasz kolorów ślimaków należących do rywali. Za pomocą kostek przemieszczasz nie tylko swojego, lecz także pozostałe ślimaki. Rewelacyjna zabawa dla graczy w każdym wieku. Śpiesz się powoli!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 71 kart eksploracji, 35 kart lordów, 20 płytek miejsc, 20 żetonów potworów, znacznik zagrożenia, 10 żetonów kluczy, 5 kubeczków, 50 pereł, plansza, tor zagrożenia, notes punktacji, instrukcja.
Czas gry: 45 minut.
Wiek graczy: 14+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Kto zasiądzie na opustoszałym tronie i zdobędzie wszystkie związane z tym przywileje? Najwyższy czas wykorzystać znajomości i pociągnąć za sznurki. Skorzystaj z własnej przebiegłości by zdobyć lub kupić sobie głosy członków Rady. Zwerbuj wpływowych Lordów i wykorzystaj ich możliwości aby przejąć kontorlę nad terytoriami o strategicznym znaczniu. W końcu to właśnie Ty jesteś jedyną osobą zdolną dobrze rządzić ludnością Głębiny! W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart. Każdy Lord ma specjalną zdolność, która wpływa na akcje przeciwników, na sytuację właściciela lub inne elementy gry. Jednak gdy gracz zdecyduje się przypisać Lorda do danego obszaru miasta, zdolność Lorda przestaje działać. Tak więc gracze muszą rozważnie planować kiedy i jak wykorzystać wszystkich swoich sojuszników. Oczywiście w grze Abyss nie może zabraknąć walki ze strasznym potworem morskim, który pozostawiony długo w spokoju staje się coraz bardziej łakomym kąskiem. Źródło: rebel.pl
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 60 kart.
Wiek graczy: 12+.
Ilość graczy: 1-6.
Wysokość kaucji: 50 zł.
Witajcie w Londynie! Tajny agent Jej Królewskiej Mości wybrał was - najlepszych detektywów Scotland Yardu - do wykonania ściśle tajnej misji najwyższej wagi! Nad miastem zawisła straszliwa groźba. Musicie odnaleźć i zneutralizować źródło niebezpieczeństwa, zanim będzie za późno! Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: Księga Cudów, 6 talii rozdziałów, 6 kart zębaczy, 16 kart skrawków, 4 figurki bohaterów, 8 figurek zębaczy, 10 żetonów przeznaczenia, 40 żetonów serc, 5 kości, 17 iskier magii, 8 żetonów oszołomoenia, 1 żeton mrocznej aury, koperta skrzyni skarbów.
Czas gry: 90 min.
Wiek graczy: 10-99.
Ilość graczy: 1-4.
Wysokość kaucji: 250 zł.
Odpowiedzcie na wezwanie Onirii i przybądźcie jej z pomocą! Oniria. Kraina starożytnej cywilizacji smoków. Legendy przedstawiają ją jako raj bogaty w smocze arcydzieła i obfitujący w bujną roślinność. Być może kiedyś tak było. Niestety na przestrzeni lat Oniria zmieniła się nie do poznania: znajduje się na skraju kryzysu i potrzebuje bohaterów, którzy ruszą jej na pomoc. Można się do niej dostać wyłącznie przez portal w Księdze Cudów – pradawnym tomiszczu ukrytym w opuszczonej wieży. Otulona grubą warstwą kurzu księga czeka, aż obudzicie ją ze snu. „Księga cudów” to oparta na współpracy gra przygodowa, rozgrywająca się na przestrzennej planszy w formie książki pełnej niezwykłości. W jej wnętrzu czekają na Was przygody pełne istotnych decyzji, a wybory, które podejmiecie, prowadzeni narracją na kartach, będą miały ogromne znaczenie dla tego, co spotka Was w kolejnych rozdziałach. Jakie zakończenie wybierzecie dla siebie i Onirii? Dajcie się porwać opowieści i sprawdźcie, co się wydarzy! Źródło: bonito.pl
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 2 dwustronne plansze lotu, 4 trzystronne plansze statku, 156 elementów statku kosmicznego, 68 płytek kosmicznych kredytów, 6 płytek tytułów, 60 kart przygód, 42 figurki kosmonautów, 4 figurki brązowych kosmitów, 4 figurki fioletowych kosmitów, 8 znaczników rakiet, 40 znaczników baterii, 55 kostek towarów, 2 kości, klepsydra, skrót zasad, instrukcja.
Czas gry: 30 min.
Wiek graczy: 8+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Podczas rozgrywek w Ciężarówką przez Galaktykę będziemy starali się zbudować statek kosmiczny, który przetrwa najniebezpieczniejsze przygody i pozwoli nam przetransportować towary do celu. Zabawę rozpoczniemy od buszowania w magazynie pełnym rur kanalizacyjnych. Razem z pozostałymi graczami w tym samym czasie spróbujemy upolować najlepsze elementy, które posłużą nam do budowy naszych maszyn. Gdy statki bedą gotowe, ruszą w drogę pełną rozmaitych zasadzek i przeszkód: od ataków piratów, rojów meteorów przez kosmiczne turbulencje, na łowcach niewolników i kosmicznej policji kończąc. Naszym celem jest wykorzystanie wszystkich nadarzających się okazji, aby zmaksymalizować nasze zyski przemierzając kosmiczną pustkę z nadzieją, że to właśnie nam uda się jako pierwszym doprowadzić statek do celu. Najlepiej w takim kształcie w jakim go zbudowaliśmy, co nie oszukujmy się, właściwie nigdy się nie zdarza...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 25 kafelków, 40 kart kluczy, 200 kart, 1 podstawka, 1 klepsydra, instrukcja.
Czas gry: 15 min.
Wiek graczy: 10+.
Ilość graczy: 2-8+.
Wysokość kaucji: 100 zł.
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy... Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: domek-pudełko, 2 dwustronne plansze pytań, plansza mieszkania (ze ścianami i innymi elementami 3D), pionek myszek, pionek koszyka, 10 drewnianych dysków przedmiotów, 14 żetonów pytań, 10 żetonów przedmiotów/spód żetonu, 4 żetony pokoi/spód żetonu, 14 dwustronnych żetonów odpowiedzi, latarka, instrukcja do gry, instrukcja złożenia domku.
Czas gry: 20 min.
Wiek graczy: 5+.
Ilość graczy: 2-6.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Myszkowanie to kooperacyjna gra obserwacyjna. Gracze mają 30 sekund, by zajrzeć przez okna do oświetlonego latarką mysiego domku i dostrzec zagubione przedmioty. Kiedy zgaśnie światło, będą musieli odpowiedzieć na pytania, jakie zada im sama gra. Wszyscy uczestnicy rozgrywki wygrywają, jeśli uda się im zdobyć za prawidłowe odpowiedzi co najmniej 12 punktów do końca czwartej rundy. Gra posiada 4 poziomy trudności dopasowane do możliwości dzieci w różnym wieku. Jej unikatowym elementem jest trójwymiarowy domek myszek, do którego dzieci mogą zajrzeć. Źródło: platon.com.pl
Gra planszowa
W koszyku
Brzdęk! : Nie drażnij smoka / Paul Dennen. - [Bielsko-Biała] : Lucrum Games, copyright 2018. - 1 pudełko ; 31x31x8 cm.
Autor
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Wydawca: Lucrum Games
Symbol UKD: 794
Zawartość: pudełka: plansza, 183 karty, min. 80 znaczników, 120 kostek Brzdęk!, 4 pionki, 24 kostki smoka, woreczek, znacznik smoka, instrukcja (12 stron).
Czas gry: 30-60 min.
Wiek graczy: 13+.
Ilość graczy: 2-4.
Wysokość kaucji: 150 zł.
Doskonale znacie ten motyw. Bohater dociera do leża potwora… cicho, cichutko, na paluszkach… wszystko idzie zgodnie z planem. Nagle jeden fałszywy ruch, drobna nieostrożność i BRZDĘK! Potwór się budzi, a nasz bohater znajduje się w poważnych tarapatach! W Brzdęku wcielamy się w podobnych mu włamywaczy, którzy mimo usilnych prób bezszelestnego przemierzania podziemnych korytarzy, niechybnie rozdrażnią wielkiego, czerwonego smoka… Nie drażnij smoka Gier w klimacie fantasy nie brakuje. Zazwyczaj nasi bohaterowie w takich grach prężą muskuły i po pewnym czasie niestraszny im już żaden przeciwnik. Nie w Brzdęku! Tu wprawdzie też awansujemy bohatera, jednak mechanika tworzenia talii pozwala nam wzbogacać się o coraz to lepsze karty broni, magicznych przedmiotów, towarzyszy i sprytnych trików. Mimo to, cokolwiek byśmy nie uczynili, nie damy rady stawić czoła smokowi. Przeciwnie, korzystanie z niektórych dobrodziejstw znalezionych w lochach może tylko przyśpieszyć i tak nieuchronne zdenerwowanie przerośniętego gada! Dzięki temu, Brzdęk! daje graczom kompletnie unikalne doświadczenie gry łotrzykiem. Zastanówcie się, czy kiedykolwiek w innej grze fantasy mieliście sposobność rzeczywiście wczuć się w klimat tej profesji? Owszem, mamy złodziejaszków w prawie każdej grze tego typu, ale czy rzeczywiście sprawia to, że czujecie jakbyście przemykali się w cieniu? Źródło: rebel.pl
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej